در حال بارگذاری ...
دبیر اجرایی سومین دوره

بوی ایثار با جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان

با توجه به تبلیغاتی که در سطح شهرهای رشت و لاهیجان انجام شده است، این دو شهر بوی جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار را به خود گرفته‌اند که نوید استقبال خوب مردم و علاقه‌مندان را می‌دهد. امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در این دوره از جشنواره باشیم.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در گیلان، بهمن صادق‌حسنی دبیر اجرایی سومین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار طی گفتگویی با خبرگزاری مهر درباره نحوه برگزاری این جشنواره گفت: سومین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت با حضور هنرمندان و گروه‌ها در مزار شهدای لاهیجان و گلباران مزار شهدا رسماً آغاز به کار می‌کند.
وی درباره شهرهای میزبان اجراهای این دوره از جشنواره افزود: آثار جشنواره در شهرهای رشت و لاهیجان اجرا می‌شوند. همچنین آثار بخش خیابانی و تعدادی از آثار نیز توسط تریلی‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای لنگرود، شفت، منطقه آزاد، فومن، صومعه‌سرا و رودسر اجرا می‌شوند.
صادق‌حسنی یادآور شد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ایثار روی قشر آسیب‌پذیر جامعه یعنی کودکان متمرکز است تا بتوانیم این گروه سنی را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم که در این صورت اتفاقات خوبی در سطح جامعه رخ خواهد داد. در این جشنواره موضوع شهدای کودک سراسر کشور و همچنین شهدای تئاتر استان گیلان را هم مدنظر قرار داده‌ایم که با حضور نمایش‌هایی با کیفیت به موضوعات مدنظر پرداخته می‌شود.
دبیر اجرایی جشنواره سوم تئاتر کودک و نوجوان ایثار در ادامه سخنان خود بیان کرد: علاوه بر ۱۶ اثری که طی ۳ روز ۳۵ اجرا در جدول جشنواره دارند، بیش از ۲۰ اجرای سیار نیز در جشنواره مدنظر قرار داده‌ایم.
وی با اشاره به حمایت اداره‌کل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران از جشنواره، ادامه داد: استانداری گیلان، فرمانداری، ادارات فرهنگ و ارشاد و شهرداری رشت و لاهیجان و همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در برگزاری این جشنواره همراهی و همکاری دارند.
صادق‌حسنی اظهار کرد: با توجه به تبلیغاتی که در سطح شهرهای رشت و لاهیجان انجام شده است، این دو شهر بوی جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار را به خود گرفته‌اند که نوید استقبال خوب مردم و علاقه‌مندان را می‌دهد. امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در این دوره از جشنواره باشیم.
دبیر اجرایی دوره سوم جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار در بخش پایانی سخنان خود درباره حمایت از اجرای عمومی آثار حاضر در این دوره، تأکید کرد: یکی از محورهای مورد توجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در طول سال تولید آثار هنری است. تمامی آثار شرکت کننده در سومین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار توسط بنیاد شهید استان‌های خود برای اجرای عمومی در شهرهای خود مورد حمایت قرار می‌گیرند.




نظرات کاربران